ماژول Inertial Measurement Unit

ماژول Inertial Measurement Unit

ماژول IMU که با نام AHRS نیز شناخته می شود جهت به دست آوردن چرخش استفاده می شود که از سنسور های الکترونیکی اینرشیال و مغناطیسی استفاده می کند و خروجی بدون لرزش و دریفت ارائه می دهد که از آنجایی که هیچ سنسوری توانایی ارائه چنین خروجی ندارد ساخت این قطعه را بسیار دشوار کرده است که گروه سخت افزار مجتمع حسان موفق به طراحی این سیستم شده است.

 به علاوه ترکیب خروجی سنسورها(Sensor Fusion) نیاز به محاسبات دشوار ریاضی و آمار دارد، که این پیچیدگی ها بسیاری شرکت ها را از رسیدن به نتایج مطلوب باز داشته است.

حال گروه سخت افزار حسانبا تکیه بر توان فنی و جدیت و تلاش فراوان و با یاری خدای متعال توانسته، برد IMU با خروجی های بسیار مناسب طراحی کند، که بوسیله ی آن و با پشتیبانی مراکز تحقیقاتی می توان محصولاتی کاملا قابل رقابت با مشابه خارجی تولیدکرد و این در حالی است که شرکت های محدودی از جمله (Xsens , Animazoo) در سطح جهان توانایی تولید این قطعه با کیفیت بالا را دارا می باشند .

IMU  ساخته شده  داراری خروجی بسیار نرم، بدون لرزش و نویز و با سرعت 1200 درجه بر ثانیه می باشد.  از آنجایی که هیچ سنسوری با این سرعت یافت نمی شود و سنسور های مناسب معمولا حداکثر سرعت آنها 300 درجه بر ثانیه است، باید با روش هایی خاص سرعت سنسور ها را به 1200 درجه بر ثانیه رساند که یکی از مهمترین بخش های ساخت این دستگاه است. به دلیل اینکه سرعت های پایین تر باعث می شوند که کاراکتر نتواند حرکات با سرعت بالا مانند حرکات ورزشی را انجام دهد.

خروجی های این قطعه  شامل     3D acceleration, 3D rate of turn and 3D earth-magnetic fieldمی باشد. این خروجی ها در نرم افزار به چرخش سه بعدی و 360 درجه حول سه محور تبدیل می شوند.

یکی از نکات مهمی که در دستگاه های موشن کپچر وجود دارد به دست آوردن مکان کاراکتر است. همانطور که می بینید در این دستگاه از GPS که یکی از مهمترین ابزار برای به دست آوردن مکان است استفاده نشده است.


نظرات


ارسال نظر


دسته بندی محصولات


آخرین محصولات

اپلیکیشن چندرسانه ای کهکشان

  • 1399/06/10

قالب سه بعدی اپ مدیا پلیر اندروید

  • 1398/06/27

فروشگاه ساز چند زبانه حسان

  • 1398/06/26

سامانه سازمان گردشگری کیش

  • 1397/09/11

موشن کپچر نوری - Optical Motion Capture

  • 1397/07/05

بازی سپه سالار برای اندروید

  • 1397/05/13

اخبار


© تمامی حقوق برای مجتمع حسان محفوظ می باشد. Powered by